Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت توسعه صنعتی بهشهر در خصوص مزایده فروش شرکت مدیریت قند و خرید سهام بانک اقتصاد نوین صنعتی بهپاک شفاف سازی کرد.

شفاف سازی "وبشهر" در خصوص مزایده فروش شرکت مدیریت قند و خرید سهام بانک اقتصاد نوین صنعتی بهپاک

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت توسعه صنعتی بهشهر در خصوص مزایده فروش شرکت مدیریت قند و خرید سهام بانک اقتصاد نوین صنعتی بهپاک اظهار داشت: بانک مرکزی طی نامه شماره 02/129885 مورخ 1402.06.22 موانع مرتبط با صدور مجوز سهامداری در سطح 33 درصد بانک اقتصاد نوین را به این شرکت اعلام نموده که کلیه موارد مذکور مرتفع گردیده لیکن با توجه به اعلام بدهی غیر جاری به سیستم بانکب برای شرکت بهپاک که مربوط به خرداد ماه 1402 می باشد، عملا شرکت بهپاک طبق دستورالعمل های بانک مرکزی در صورت عدم ایجاد بدهی غیر جاری تا دو سال بعد هم شرایط اخذ مجوز سهامداری بانک اقتصاد نوین احراز نخواهد کرد.

با توجه به اهمیت فوق العاده این موضوع برای سهامداران بهپاک و توسعه صنایع بهشهر ، نسبت به حذف بهپاک از لیست سهامداران اقتصاد نوین به منظور رفع محدودیت و تسریع در فرآیند اخذ مجوز سهامداری اتخاذ تصمیم گردید که به تصویب هیات مدیره هر دو شرکت توسعه صنایع بهشهر و بهپاک رسیده است.

لازم به ذکر است در سال مالی 1401 مبلغ 485 میلیارد ریال و در سال 1402 مبلغ 1.111 میلیارد ریال از سهم سود مجموعه توسعه صنایع بهشهر به واسطه محدودیت سهامداری به حساب خزانه واریز گردیده است و مرتفع نمودن محدودیت مزبور جزو اولویت های اصلی این هلدینگ می باشد.

با توجه به اینکه تصمیمات نهایی در مورد سهام بانک اقتصاد نوین در حال حاضر مشخص نمی باشد و در صورت اخذ مجوز و تصمیم به واگذاری مازاد 33 درصد، ارزش بلوکی در مجموع سهام مازاد گروه مستتر است که در صورت واگذاری بلوکی ، سهامداران بهپاک نیز می بایست از آن منتفع گردند، لذا تصمیم بر آن شد که شرکت بهپاک، حتی الامکان سهامدار غیر مستقیم بانک اقتصاد نوین باقی بماند.

طبق برنامه ریزی انجام شده، 39 درصد سهام شرکت مدیریت قند از طریق مزایده واگذار و ما به ازای آن نیز سهام اقتصاد نوین شرکت بهپاک تحصیل خواهد شد.

با توجه به محدودیت شرکت بورس مبنی بر هدم صدور مجوز انتقال کل سهام در یک روز و لزوم فاصله زمانی بین این معاملات در تاریخ 1402.09.25 یک درصد سهام اقتصاد نوین شرکت بهپاک توسط توسعه صنایع بهشهر تحصیل گردید و برنامه ریزی به نحوی صورت پذیرفته است که 1.4 درصد باقیمانده سهام ونوین شررکت بهپاک نیز به شرکت توسعه صنایع بهشهر و مدیریت قند منتقل گردد.

در حال حاضر شناسایی مقدار دقیق انتقال سهام با توجه به تغییرات قیمتی در زمان انتقال سهام ونوین مشخص نمی باشد لیکن این شرکت متعهد می گردد، در نتیجه معاملات فوق، حقوق سهامداران هر دو شرکت توسعه صنایع بهشهر و بهپاک به بهترین شویه ممکن حفظ می گردد.


گفتنی است این شرکت طبق مزایده برگزار شده 39 درصد سهام مدیریت قند را به شرکت بهپاک به فروش رسانده که سود ناشی از فروش سهام مزبور در صورت های مالی جداگانه شرکت توسعه صنایع بهشهر 3.607 میلیارد ریال می باشد ، لیکن با توجه به حذف آثار معاملات درون گروهی در صورت های مالی تلفیقی، این رویداد آثاری بر عملکرد تلفیقی توسعه صنایع بهشهر نخواهد داشت.وبشهروبشهر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24